Kehidupan Baru

29 Disember 2014, adalah entri ku yang terakhir tahun 2014 dan ini adalah entri pertama tahun 2015, sungguh lama blog ini terbiar, tanpa sentuhan, tanpa belaian, tanpa perubahan…. wahhh berapa banyak tanpa daaaa, macam tuan dia juga…. hihihi

bila tengok tajuk “kehidupan baru” macam pelik je kan, sebab di usia hampir 50 tahun baru nak memulakan hidup baru, sebenarnya “baru” ni sangat umum, banyak boleh dikaitkan dengan perkataan “baru”. sememanganya menjelang bulan april 2015 ini adalah terlalu baru buat ku walaupun ianya bukan pengalaman pertama, tetapi untuk kali ini sangat2 berbeza, macam mana pun perbezaan tersebut, hidup harus diteruskan, ke arah yang lebih baik, baik untuk dunia dan juga baik untuk akhirat, agar boleh memberi manfaat kepada semua, aamiinnn.

baru saja menyambut usia yang ke 49 tahun, kira sekarang ni menuju usia emas lah kan
baru saja menyambut usia yang ke 49 tahun, kira sekarang ni menuju usia emas lah kan

sudah sampai masanya untuk melupakan semua kenangan silam yang memedihkan, ambil yang baik sebagai panduan dan yang tidak baik sebagai pengajaran, agar ianya tidak berulang, perlu berhijrah ke tempat baru, dengan suasana baru, persekitaran baru dan pastinya “status” baru hihi, insyaAllah menjelang bulan Mei, 2015 tempat ni akan menjadi sejarah buat kehidupan ku….

aku suka dengan kata2 ini “it takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone but it takes a lifetime to forget someone”, apa pun alasannya “things change and friends leave, life doesn’t stop for anybody..

semoga setiap langkah ku adalah langkah yang diredhai Allah SWT

moga kita beroleh kemenangan di dunia dan juga di akhirat, aamiin

Sila Kongsi :