ku pendam sebuah duka

assalamualaikum dan salam penuh kedamaian buat semua, moga Allah sentiasa memberkati dan merahmati hidup kita semua

ada satu perasaan yang tidak terluah dan tidak berani untuk meluahkan kecuali padaMu Tuhan, aku juga seperti insan lain di muka bumi ini, ada ketika di uji sama ada dalaman atau luaran dan sudah pastinya ada ketikanya seolah tidak mampu untuk membawanya, namun aku tahu Kau lebih tahu apa yang menimpa atas diriku maka ampuni lah aku….

sering didatangi insan2 dalam ertikata sebenar sahabat yang bermasalah samada dalaman atau luaran, mereka2 ini datang meluahkan segala yang terpendam dan aku terus mendengar, walaupun ada ketikanya sebenarnya aku juga sedang di uji, bila situasi sebegini berlaku, aku hanya berbisik dalam hati bahawa “saat aku memerlukan bantuan, Allah beriku insan2 yang perlu ku bantu”….maka aku pun bantu berdasarkan kemampuan yang aku ada, tentang perasaanku biarlah ianya terpendam atau ku pendam sebuah duka, inshaAllah ianya akan berlalu dengan bantuanMu Ya Allah….

kadangkala manusia tidak memahami kita kerana mereka tidak mengetahui liku perjalanan hidup kita tetapi Allah sentiasa memahami kita kerana Dia Maha Mengetahui liku perjalanan hidup kita dari awal hingga ke akhirnya..

Dengan Nama Mu Allah Yang Agung
Yang Pengasih Yang Pengampun
KepadaMu ku Berlindung

sekian, untuk kali ini, moga kita beroleh kemenangan di dunia dan di akhirat

amin Ya Allah

Sila Kongsi :
  • KiD July 13, 2013 at 12:36 am

    duka yang dipendam jangan direndam…
    KiD recently posted..Kad Bisnes untuk BloggerMy Profile

  • faizalPj July 13, 2013 at 12:47 am

    amin
    faizalPj recently posted..Pengalaman Menakjubkan Menguruskan Plasenta/UriMy Profile

  • Anuar July 13, 2013 at 2:22 am

    Sebuah nukilan yang menyentuh kalbu… Pesanan saya lapangkan dada dan banyakkan bermunajat kepadaNYA.. Insya Allah segala duka akan dapat dihilangkan… 😉
    Anuar recently posted..Permohonan Kemasukan Ke Program Ijazah Sarjana Muda Politeknik Kini Di BukaMy Profile

  • nasphie July 13, 2013 at 10:54 am

    amin ya Allah,,,,

  • Bang Iwan July 13, 2013 at 2:30 pm

    Tempat nernagi yang terbaik hanyalah kepada Allah.
    Bang Iwan recently posted..Tips Mengatasi Bau Mulut Saat BerpuasaMy Profile

    • Bang Iwan July 13, 2013 at 2:34 pm

      Menghadapi persoalan apa pun yang terjadi di dunia ini adalah dengan menjaga hati ini untuk selalu tenang, bersikap rida, dan ikhlas karena Allah Swt.

      • Bang Iwan July 13, 2013 at 2:35 pm

        Dengan ridha, kita bisa menrima kenyataan atau persoalan-persoalan yang datang pada diri kita. Walaupun kita bersikap uring-uringan dan kekecewaan yang melampaui batas, tetap saja kenyataan tersebut sudah terjadi. Oleh karena itu, kita harus menerima kenyataan dan ridha dengan hati yang tulus.

        • Bang Iwan July 13, 2013 at 2:36 pm

          berusaha untuk menjadi yang terbaik adalah sesuatu yang baik. Dengan berusaha dengan giat meskipun hasilnya tidak memuaskan, kita sudah berusaha dengan apa yang diinginkan.

  • suraya July 13, 2013 at 9:27 pm

    kadangkala memendam rasa lebih baik dari menyusahkan orang lain… (hanya pandangan dari org yang selalu diuji oleh Nya).. sentiasa tabah mengharunginya walaupun amat perit.. berharap ada hikmah disebalik setiap ujian.
    suraya recently posted..Buka Puasa Pizza Hut Citarasa RamadhanMy Profile

  • missnana July 13, 2013 at 10:44 pm

    manusia tidak akan tahu selagi mana dia tidak mengalami…Allah yang akan sentiasa bersama2 kita kala suka dan dukanya kehidupan kita…all the best for your life…Allah akan bersama2 orang yang sabar dan teraniaya… 🙂
    missnana recently posted..SaLaM RaMadHan!~~My Profile

  • azman July 14, 2013 at 1:35 am

    Akak tengah sedih ker,tapi tak nampak macam sedih pun,pandai Akak sorok 🙂

    • sweetkurma July 14, 2013 at 10:00 pm

      hehe kena lah pandai sorok che man, tapi dengan kak tipah akak tak sorok pun larikkkk
      sweetkurma recently posted..ku pendam sebuah dukaMy Profile

  • fyna July 14, 2013 at 6:39 pm

    aminn… semoga akak comel tabah ye. ada hikmah apa yang terjadi.
    fyna recently posted..Cari Duit Lebih Untuk RayaMy Profile

  • Nia July 14, 2013 at 8:37 pm

    Salam ziarah ya, perasaan kita ni, memang betul pada Allah saja yang terbaik untuk kita luahkan. Bila luah pada manusia, ada kalanya dia tak faham dan tersalah cakap, ada kalanya dia salah sangka pun ada. Begitu lah manusia, tidak sempurna. Tapi Allah itu maha sempurna, bila nak luahkan apa2 memang takde penghalang antara kita dan Dia. Dia tau segala isi hati kita, tak perlu sembunyi2 utk mengadu padaNya, 🙂 Semoga apa yang disedihkan itu segera hilang ya.
    Nia recently posted..Harga Set Breastfeeding Shaklee dan FungsinyaMy Profile

    • sweetkurma July 14, 2013 at 10:01 pm

      terimakasih banyak2 kerana sudi berziarah
      betul lah pendapat yang nia berikan, mmg dengan Allah tiada batasnya, untuk berkongsi akak leboh suka menulis di dalam blog
      sweetkurma recently posted..ku pendam sebuah dukaMy Profile

  • Hafizul July 15, 2013 at 2:45 pm

    Bahaya perasaan jika tak dibendung awal, akan meleret nanti..sentiasalah berdoa memohon pertolongannya..bab kecewa, bab sedih, bab tension, memang memenatkan fikiran..tak nak fikir, dia mari mikir..adoiii susah-susahhh
    Hafizul recently posted..Bila Mereka Tanya Tentang JobdirumahMy Profile

  • Khairul Zamri July 15, 2013 at 10:05 pm

    ku juga memendam sebuah duka namun apakah ia pasti terubat? hehe
    Khairul Zamri recently posted..Intern BermulaMy Profile

  • syifal July 16, 2013 at 10:49 pm

    Artikel ini telah banyak membarikan inforamsi yang luarbiasa. Terimakasih gan, semoga di bulan 1000berkah ini diberikan kesumsesan dan keberkahan yang berlimpah ganda.
    syifal recently posted..Cara Mengobati Penyakit Keloid dengan Obat HerbalMy Profile

  • Mazni Azmi July 19, 2014 at 8:40 am

    Dari tajuk dah boleh agak. Ini mesti tajuk lagu.

    Kalau sedih kita mengadu pada yang esa. Insyaallah jawapan dan pertolongan darinya pasti tiba 🙂
    Mazni Azmi recently posted..Shawl Half Moon Fesyen Muslimah InspirasiHanaMy Profile

  • Kongsi pendapat anda

    CommentLuv badge