cinta

assalamualaikum dan selamat sejahtera, suka nak kongsi sikit-sikit pasal cinta, dari apa yang dibaca, didengar dan dilihat….

ada ketika kita perlu menerima hakikat bahawa cinta tidak perlu di cari, kita hanya perlu memberi ruang untuk cinta itu hadir dalam diri kita…..

gambar : sumber instagram dan sekadar hiasan
gambar : sumber instagram dan sekadar hiasan

ramuan cinta yang tepat dapat menghilangkan rasa sakit dan mengubahnya menjadi kebahagiaan, untuk mendapat ramuan yang tepat juga bukan mudah tapi masih boleh dilaksanakan….

cinta juga tidak semestinya untuk dimiliki, suatu ketika dulu aku juga pernah menerima kehadiran cinta dari insan yang juga aku cinta, tapi cinta kami tidak di bawa ke gerbang perkahwinan tapi cinta itu tetap kukuh sebagai seorang sahabat hingga kini, malah aku bernikah dengan lelaki yang ku kenali terlalu singkat tapi alhamdulillah, cinta yang disusun kemudian semakin utuh hingga kini, terimakasih Ya Allah, kerana Engkau lebih mengetahui atas apa yang menimpa diriku….

apa pun jenis cinta yang dibicarakan, CINTA ALLAH mengatasi segalanya, tanpa mencintaiNya dan dicintaNya siapa lah kita….

sekian, wassalam

Sila Kongsi :
  • titan January 19, 2014 at 9:53 pm

    yah, marilah bercinta setiap hari. yehh!
    titan recently posted..Melaka, Liga Super 2014 dan Blogging.My Profile

  • anuar January 19, 2014 at 9:55 pm

    Cinta kepada Allah merupakan cinta hakiki yang kekal selamanya dalam hati sanubari setiap insan yang beragama islam. .
    Cinta seterusnya merupakan cinta sementara selagi akal masih mampu berfikir dan hati masih dapat mengetahui kewujudannya. .

    Wallahualam. . Hanya Allah yang lebih mengetahui sejauh mana ikatan cinta sesama manusia. .

    • sweetkurma January 19, 2014 at 10:16 pm

      cinta sejati cinta Ilahi
      cinta sesama insan dan mahluk juga di tuntut
      sweetkurma recently posted..cintaMy Profile

  • Hafizul January 20, 2014 at 1:56 am

    Emm betul tu..cinta tak semestinya di miliki…hakikat sebuah cinta..lebih pahit dari manisnya…kan?haha
    Hafizul recently posted..Tanggal 20 Januari 2011My Profile

  • Nia January 20, 2014 at 4:52 am

    Cinta ini ada sikit mengejutkan sebab kita boleh jadi suka dekat orang yang kita selama ni tak suka..:)
    Nia recently posted..Bahaya Alfalfa? Mitos yang boleh dipertikaikanMy Profile

  • fyna January 20, 2014 at 12:50 pm

    suka dengan ayat akak. ^_^

  • Bahrain January 20, 2014 at 3:16 pm

    ayat memang power pasal cinta.
    Bahrain recently posted..Tips Motivasi Untuk Menjadi Lebih KreatifMy Profile

  • Mohd Azrin bin Abu Bakar January 20, 2014 at 4:09 pm

    Cinta Itu Nikmat Tapi Awas .Kata kawan saya 😉
    Mohd Azrin bin Abu Bakar recently posted..VOLKSWAGEN ON TOURMy Profile

  • Bang Iwan January 20, 2014 at 4:16 pm

    Cinta bukanlah benda, yang terlihat
    Namun irama perasaan yang mengalun memikat
    Tersimpan rapi di ruang hati
    Hanya kekasih sejati yang mengetahui
    Bang Iwan recently posted..Cara Mendapatkan Bitcoin GratisMy Profile

    • Bang Iwan January 20, 2014 at 4:17 pm

      Jangan pernah berharap cobaan, ujian, rintangan, hambatan, masalah, kesulitan, atau apapun namanya, berhenti menghampiri. Sebab hidup ini adalah ruang dan masa cobaan berlangsung.
      Kehidupan cinta insan manusia pasti dihampiri oleh cobaan. Selalu. Susul menyusul tak pernah berhenti. Seperti deru ombak yang tak pernah lelah menghantam prasasti cinta yang dibangun.
      Bang Iwan recently posted..Cara Mendapatkan Bitcoin GratisMy Profile

      • Bang Iwan January 20, 2014 at 4:18 pm

        Memahami makna cinta sejati merupakan kebutuhan awal sebelum menceburkan diri kedalam telaga cinta itu sendiri. Sebab pemahaman cinta yang keliru akan menceburkan kita kedalam telaga yang keliru pula. Sehingga tidak mendapatkan kebahagiaan yang diimpikan dan diidamkan. Ingatlah wahai saudara, sedalam apa hatinya, sedalam itu cintanya.
        Bang Iwan recently posted..Cara Mendapatkan Bitcoin GratisMy Profile

        • Bang Iwan January 20, 2014 at 4:20 pm

          Persuaan dua sukma yang mulia…
          Begitulah arti cinta sesungguhnya
          Laksana penyatuan air dan gula
          Akan tecipta wujud yang berbeda
          Wujud yang lebih bermakna…
          Bang Iwan recently posted..Cara Mendapatkan Bitcoin GratisMy Profile

  • Kongsi pendapat anda

    CommentLuv badge