oh suami : pahit sungguh hidupmu…..

alhamdulillah….hari ini aku menyambung kemanisan hidup, walaupun tudung bertimbun atas meja yang sedia untuk di lipat….aku terus santai2 membaringkan diri atas sofa, pokoknya nak malas2 lah….

satu sudut di mana aku memaniskan diri hari ini….

sedang aku menikmati kemanisan hidup…tetiba aku sentapppp… bila teman bercerita yang dia baru saja lepas berperang dengan lelaki kacak di rumah dia…tentu semua boleh tahu apa yang aku buat….terus menyiasat kenapa boleh perang dengan lelaki kacak tu….

teman kata dia jumpa beberapa keping gambar “wanita jelita tanpa seurat benang” di telefon bimbit lelaki kacak di rumahnya (suami dia)….suami dia menjelaskan yang wanita tersebut yang cuba mengoda dia, cuma silap dia, dia tak delete gambar2 tersebut…..huhu

teman cuba menjejaki wanita tersebut….akhirnya dapat nombor telefon dan panggilan di jawab setelah puas membuat panggilan…wanita tersebut mengaku yang gambar itu gambar dia…betul dia yang cuba mengoda suami temanku tapi tidak pernah di layan….mengucap panjang temanku….

sebagaimana aku, temanku ni pun tabah juga orangnya….dia nasihatkan wanita tersebut supaya lebih berhati hati untuk masa2 akan datang, kerana gambar bogel tersebut boleh disalahgunakan orang yang tidak bertanggungjawab….nasihatkan dia supaya insaf dan muhasabah diri bahawa tindakkannya adalah salah…PAHIT SUNGGUH HIDUP MU DIK…..

buat wanita jelita tersebut…moga mendapat hidayah untuk kembali ke pangkal jalan dan insaf…bukan ini caranya dik untuk memikat lelaki kacak sebab lelaki kacak ini boleh tahan jugak tahap keimanannya….

hai lelaki kacak sape suruh simpan gambar tu…..kan dah kena 10 – 0….huhu

buat temanku….suami mu patut mengirimkan lagu ni buat mu….

 

Sila Kongsi :