abang jamil, pening?

assalamualaikum dan salam penuh kedamaian buat semua,

aduiiii ramai pulak yang minat topik poligami ni terutamanya di kalangan blogger lelaki, sebenarnya banyak peningnya poligami ni dari seronoknya, tak caya cer buat hehehe larikkkkk…. cerita bermadu dan dimadu ni memang tak akan ada sudahnya, adaaaaa jer isunya, akak bukannya saja2 atau seronok2 nak cerita cuma kena bercerita jugak kot kot ada yang ambik ianya sebagai pengajaran…inshaAllah

bukannya senang nak membawa watak @ peranan sebagai abang jamil ni (panggilan mudah untuk lelaki yang mengamalkan poligami), kalau di pandang dari luar memang macam seronok kan? sebab punya isteri lebih dari satu (yang satu pandai ini, yang satu lagi pandai itu, yang satu lagi pandai gitu2), kira isteri2 ini menyempurnakan hidup abang jamil lah….kalau tak caya cuba lah…. ada brannnnnn?

reality kehidupan abang jamil sebenarnya adalah rumit, pening kepala @ mumet (kata orang jawa), boleh kira dengan jari jer abang jamil yang tak pening kepala, kebanyakkannya memang pening, isteri pertama kata gini dan isteri kedua kata gitu, isteri pertama kata abang jamil lebihkan yang di sinun manakala isteri kedua kata abang jamil lebihkan yang di sinin, padahal abang jamil sayang kesemuanya tapi biasalah bila dah berkongsi ni kannnn, semuanya jadi tamak, masing2 nak lebih, padahal abang jamilnya sorang jer…

agak2nya lah, tak boleh ker para isteri ni bersangka baik pada suaminya sendiri? jangan menuduh yang bukan2, kalau selalu jer kena serang agak2nya suami mana yang boleh tahan? cuba lah bagi suami tu menjalani kehidupan dengan tenang, kalau suami di rumah orang di sinun, yang di sinin boleh tak dok diam2 kat rumah buatlah apa2 kerja yang berfaedah dari terus2an memikirkan hal suami, rasanya kalau isteri2 ni tidak menganggu suami, inshaAllah tak suruh balik pun si suami akan balik dan datang kat kita, tak caya???? cuba buat…! inshaAllah AMANNNNNN

tu lah jamil, akak dah nasihat jangan coba2 sekarang apa jadi?…..feninggggg kannnnn? nasib ko lah jamil….nak sangat kannnn….hehehe

ok jumpa lagi di lain siaran

mari lah menuju kejayaan, moga kita beroleh kemenangan di dunia dan akhirat, aamiinnn

Sila Kongsi :